otaku_mama: Data can perform multiple fuctions at a time - like rubbing his belly and patting his head. (Multitasking)
[personal profile] otaku_mama
So. I really wanted a Flip but I wanted it to have an owl on it and I wasn't able to find anything I liked so I figured I would design my own. How hard could it be (for a person with practically no experience using Illustrator or Photoshop)?

Here's my lovely camera I made:

Photobucket

So first I drew a (really crappy) picture of what I wanted.
I wanted it to have a rainbow and a happy sun with a little owl family representing me and my two baby girls. (Sorry, hubby. He did ask where the daddy owl was but I told him he was 'at work'. :P)
I totally suck as an artist so I looked around the web for owl pictures to trace.

The rainbow was frickin' ridiculously difficult for me to make but after a forever amount of time I got it looking pretty good. I used a pic of the pride flag to match colors.
(click to embiggen the tiny pics)

Photobucket

I messed around with the eyes forever and finally just grabbed one of Ezri's Littlest Pet Shop guys (which have freaky weird yet kinda cute eyeballs) and tried to draw something similar. This also took forever. (Remember - I have no idea what I'm doing in Photoshop.)

Photobucket

This whole thing needed to fit on a 3"x5" camera face.

Photobucket

Yeah. Not gonna work. It was just way too complicated and there was no way it was gonna print out that way. So all that work - layers and layers and hours and hours of work - garbage.

I needed something simpler. So I made a new, much simpler background.  All I had to do was make a gradient and apply it to the wave pattern (with a bit of blue thrown on top which I wished I hadn't used but - eh.)

Photobucket

Much better as it would most likely print well.

Photobucket

Then I tried to simplify the owls and make them a little more ? - not so realistic. So far, all this work was done using Photoshop.

It was a pain in the ass butt, but finally I came up with these cute little guys.

Photobucket

I then tried to color them and add them to the background I had made.

Photobucket

Umm. I couldn't do it. I don't know what the heck was wrong but for all the coffee in the world I was unable to get the stupid thing colored nice. So I gave up and decided to try Illustrator (even though I don't think I had ever even opened the program before).

First I made my little happy sun.

Photobucket

And with color:

Photobucket

He came out just how I wanted! ^_^ Yay Illustrator!

Photobucket

So then I tried to reproduce the owls I had made in Photoshop...and failed. I just couldn't get the little faux-ear points to work and it just kept looking like crap. So I went even simpler.

Photobucket

Circle owls! Easy to color and copy. then I used color replace to make them have our different eye and hair colorings.

Photobucket

And I saw that It Was Good! Yay! And all together I got this!

Photobucket

And now I love my camera!

Photobucket
Page generated Sep. 24th, 2017 05:22 pm
Powered by Dreamwidth Studios